Tuesday, January 25, 2022

Skriv en stipendieuppsats

Skriv en stipendieuppsats



Uppsatsen är grammatiskt felfri, skriva en stipendieuppsats. En kinesisk amerikan med kinesisk accent, en Texas-född Texas, en första generationens amerikan med ett brittiskt pass: ingen etikett passar mig utan en varning. Steg 1: Identifiera problemet. Keniece Grayan inkommande juridikstudent vid Georgetown, vann OppU Achievers Scholarship i maj av Hemblogg En komplett guide för att skriva skriva en stipendieuppsats Vinnande stipendieuppsats Exempel på stipendieuppsats som du kan lära dig av. Använd aldrig falska eller överdrivna berättelser.





Stipendier för kreativt skrivande



Högre utbildning har aldrig varit mer förvirrande eller dyrare. Vårt mål är att hjälpa dig att navigera i de mycket stora besluten relaterade till högre utbildning med objektiv information och expertråd. Varje del av innehållet på webbplatsen är original, baserat på omfattande forskning och granskat av flera redaktörer, inklusive en ämnesexpert. Detta säkerställer att allt vårt innehåll är uppdaterat, användbart, korrekt och grundligt. Våra recensioner och rekommendationer är baserade på omfattande forskning, skriva en stipendieuppsats, testning och feedback.


Du hittar en komplett lista över våra partners här. Att skriva är en oerhört viktig del av framgång i gymnasiet, skriva en stipendieuppsats, college och livet i allmänhet. För vissa elever är skrivandet också en intrikat del av vem de är och hur de uttrycker sig skriva en stipendieuppsats. Om du är någon som älskar engelska klasser och verkligen är exalterad över en ny kreativ skrivuppgift, bör du fortsätta läsa! Skrivstipendier, stipendier för kreativt skrivande och uppsatsstipendier är fantastiska sätt att använda din talang.


Fortsätt läsa för att lära dig mer om de bästa stipendierna för författare och kreativa författare, inklusive behörighet, prisbelopp och deadlines! Är du en författare som älskar skönlitteratur, poesi och manus? Om så är fallet, skriva en stipendieuppsats, du kan använda dessa talanger genom att ansöka om stipendier för kreativt skrivande. Stipendier för kreativt skrivande är en undergrupp av skrivstipendier som stöder studenter som tycker om att skriva poesi, fiktiva berättelser, pjäser och i allmänhet använda sin fantasi för att styra sitt skrivande.


Vissa högskolor och universitet kan också erbjuda specifika stipendier till studenter med talang inom kreativt skrivande! Kolla med högskolorna på din lista för dessa högskolespecifika kreativa skrivmöjligheter! Observera att vissa av dessa stipendier kan ha krav för att vinna studenter som stipulerar att de tar ett visst antal kreativa skrivarkurser när de är inskrivna på college. Eftersom uppsatsstipendier har en skrivkomponent, tenderar de att få färre inlämningar än andra stipendier med mindre stränga krav.


Lyckligtvis har vi skapat ett antal resurser för att hjälpa dig att skriva en autentisk, framgångsrik uppsats:. Skapa ett stipendiekonto för att ansöka och få personliga stipendier och skriva en stipendieuppsats. Annonsörsavslöjande Studentcentrerade råd och objektiva rekommendationer Högre utbildning har aldrig varit mer förvirrande eller dyrare. Av Will Geiger Will Geiger är en av grundarna av stipendier och har ett decennium av erfarenhet av antagning och ekonomiskt stöd. Han är en tidigare Senior Assistant Director of Admissions vid Kenyon College där han personligen granskade 10, antagningsansökningar och uppsatser.


Will ledde också Kenyon Colleges meritstipendieprogram och tjänstgjorde i överklagandekommittén för ekonomiskt bistånd. Han har också arbetat som Associate Director för College Counseling på en gymnasieskola i New Haven, Connecticut. Fullständig bio. Läs mer om våra redaktionella policyer. Stipendier rekommenderas. Topp 26 enkla stipendier att ansöka om i januari av Will Geiger. Topp 25 Skriv en stipendieuppsats för högskolestudenter i januari av Will Geiger. Topp 35 stipendier för gymnasiet Skriv en stipendieuppsats i januari av Will Geiger. Populära stipendier Enkla stipendier Inga uppsatsstipendier Stipendier för HS seniorer Stipendier för högskolestudenter Stipendier för akademiker Stipendier för kvinnor.


Resurser Stipendier Sök stipendiekatalog Stipendier efter statlig studentlån Sök FAFSA Guide. Företag Om Kontakta oss Användarvillkor Sekretesspolicy Stipendiersregler.





mittpassageuppsats



Vi vet alla att utropstecken indikerar spänning! Ärligt talat älskar vi utropstecken! Och samtidigt som att vinna ekonomiskt stöd i form av stipendier ÄR väldigt spännande, kan för många utropstecken vara överdrivet. I det här fallet kan du använda utropstecken mer fritt. Många tror felaktigt att ett utropstecken kommer att göra en mening kraftfullare. Men sanningen är att bemyndigande uttalanden ger en kraft utan en. Dessa egenskaper är enorma på en stipendieuppsats. Uppsatsläsare letar inte bara efter den svåraste historien när de utser en vinnare, utan snarare en komplett berättelse som inkluderar hur studenten har arbetat för att övervinna utmaningen.


Dessutom rekommenderar vi att du fokuserar på en central händelse eller upplevelse - som tenderar att läsas som mer kraftfull, särskilt när den står inför en ord- eller teckenbegränsning. Det betyder att skriva med din egen röst och ton. Så länge du håller det professionellt vill läsarna att du ska låta som DIG. Håll det rent och klart, men håll det också på riktigt! Är detta definitionen av ett ödmjukt skryt? Din stipendieuppsats är ett bra ställe att dela med dig av dina prestationer. Din karaktär, hängivenhet och integritet bör komma igenom naturligt i ditt skrivande. De flesta stipendieuppsatser är ganska korta, så undvik att svälla din uppsats med tacksamhet och beröm för möjligheten.


Använd dina karaktärs- och ordtilldelningar för att svara noggrant på uppmaningen istället! Om du har plats är ett kort tack tankeväckande och lämpligt. Artig men rakt på sak. Så revidera, revidera, revidera! Gå bort från ditt arbete för att rensa ditt sinne och kom sedan tillbaka till det. Välj en pålitlig lärare, kamrat eller vän och var öppen för deras förslag till förbättringar. En välplanerad uppsats har mycket större chans att vinna än en du vevar fram i sista minuten. Vi rekommenderar att ge dig själv minst 2 veckor innan deadline för en uppsats för att brainstorma, skriva utkast och revidera din uppsats. Helst bör du lämna ett par dagar mellan vart och ett av dessa stadier av uppsatsskrivningsprocessen. Denna paus hjälper dig att undvika utbrändhet för att skriva uppsatser.


Om uppsatsuppmaningarna och anvisningarna är nästan identiska mellan en stipendieansökan och en annan, kan du återanvända uppsatsen. Och detta kommer att spara massor av tid! Ditt svar på båda uppmaningarna kommer förmodligen att vara detsamma, eller hur? Skriv uppsatsen för en ansökan. Återanvänd och anpassa sedan samma uppsats för att passa ordantalet, vägbeskrivningar, etc. av den andra ansökan. Coca Cola Foundation i din uppsats, kom ihåg att byta namn när du återanvänder uppsatsen för en annan stipendieansökan! Det gör vi säkert. Oavsett om du tycker att de rullar på Instagram eller håller dem uppsatta ovanför ditt skrivbord, kan ett bra citat vara mycket stärkande. Jag vill gå på college så att jag kan bli sjuksköterska och förändra världen. Den här uppsatsen handlar om dig, så kända citat är bara en distraktion.


Namnet på spelet för att vinna stipendier sticker ut från mixen. Plattituder är vanliga, alltför förenklade uttalanden som folk använder hela tiden. Illustrera specifikt hur saker och ting kommer att förändras om du vinner stipendiepengarna. Många stipendieuppsatser ber dig att diskutera hur att vinna ett stipendium skulle påverka dig. Och det är ofta här klyschorna smyger sig in. Klichéer är fraser, berättelser eller teman som överanvänds till den grad att de förlorar sin kraft och mening. Många klichéer involverar en person som med lite hjälp vänder på det hela och vinner. I verkligheten ÄLSKAR vi en Askungens historia lika mycket som någon annan. Men du kan föreställa dig varför den här typen av berättelser hamnar mycket i stipendieuppsatser! Men när det kommer till stipendieuppsatser vill vi hjälpa dig att undvika att falla in i klyschiga berättelser som dämpar kraften i din berättelse och skadar dina chanser att vinna.


Var realistisk och specifik när du pratar om dig själv, din bakgrund, dina karriärmål, dina ledaregenskaper och dina ambitioner. Att vinna dessa stipendiepengar skulle hjälpa till att finansiera min termin utomlands. Men du kan bli förvånad över hur många som gör det! Kommer du verkligen att förolämpa någon med den typen av samtalston? Antagligen inte. Dessutom vet vi att du kan vara mer kreativ än så! betona din spänning, uthållighet och beredskap inför nästa kapitel utan förbannelseorden. Du kan alltid använda en synonymordbok för att leta upp nya och spännande sätt att säga saker eller använda bilder för att måla en bild av dina upplevelser. Vi inser att sms är världens sätt. Din stipendieuppsats är ett bra ställe att visa upp din vältalighet och professionalism, så om inte annat anges, skriv som du skulle för en lärare eller en chef.


Sådant här är supervanligt och distraherande för läsaren. Du kan fortfarande använda mild humor och till och med prata som du, men håll det akademiskt och professionellt. Dessa uppsatser handlar om dig. En tankeväckande uppsats läser gånger bättre än din ståndpunkt om ett populärt ämne för tillfället. Ta bestämda ställningstaganden om orsaker som du tror på och formulera hur att vinna detta stipendium hjälper dig att förespråka dem. Du kan till exempel säkert diskutera ditt engagemang för att förespråka jämställdhet eller mot löneskillnader. Nyckeln är att vara uppmärksam på prompten och att undvika onödiga omvägar eller tangenter som trampar in i hot take-territorium som inte är relaterat till prompten.


Det kan verka som en bra idé, men håll det professionellt. Ännu viktigare är att du vill att din uppsats ska vara så lättläst som möjligt, utan att överväldiga läsarna. Och detta är definitivt sant när det kommer till stipendieuppsatser. En extrem deklaration innebär att bara se en sida av en situation, ofta den negativa sidan och framställa den som ett faktum. Se hur båda dessa uttalanden kan ge läsaren en känsla av att författaren inte ser hela bilden? Byt ut extrema deklarationer med hoppfulla och fördomsfria synsätt på framtiden. Men försök att återspegla ett allmänt optimistiskt och proaktivt tänkesätt.


När man pratar om sig själv kan det vara lätt att komma igång och ta med fler detaljer än nödvändigt. Som IB-ambassadör förbereder jag underklassmän att göra detsamma. Därefter skrev jag om mina erfarenheter av ojämlikhet i utbildningen i den största publikationen i Carolinas. Mitt skrivande har fört mig till scenen på den största teatern i Charlotte. Jag har representerat mina kamrater på flera nyhetsplattformar. Jag har talat i paneler med styrelsemedlemmar, medborgarrättsaktivister, lokala politiker och ledare för utbildningsorganisationer som Teach For America. Som föredragshållare för den lokala organisationen Community Building Initiative främjar jag partnerskap mellan företag och Titel I-skolor.


Allt detta arbete drivs av min önskan att skapa ett mer rättvist utbildningssystem. Även om jag är stolt över att vara en representant för min skola, vet jag att de flesta av mina kamrater också har övertygande historier att berätta. Den här tidningen har gett mina kamrater en plats att dela med sig av sitt kreativa skrivande och sin konst. Jag inkluderar också en elevuppgiftsspotlight, för att se till att mina kamrater får erkännande för sitt hårda arbete i klassrummet. Den här tidningen uppmuntrar mina kamrater att utveckla sina skrivfärdigheter och identifiera sina akademiska intressen. Jag är stolt över att veta att mitt bidrag har visat mina kamrater att de har kraftfulla röster som förtjänar att bli hörda.


Att få högre utbildning kommer att göra det möjligt för mig att fortsätta upplyftande röster och kämpa för utbildningsjämlikhet i en professionell miljö. För OppU Achievers Scholarship ber vi sökande att berätta om vad som gör dem till en presterande. Hon ger sedan konkreta exempel på sina prestationer, och hon inkluderar länkar som dokumenterar dem:. Uppsatsen är grammatiskt felfri. Den innehåller inga stavfel. Ian Tapu, en juridikstudent vid University of Hawaii, vann vårt stipendium i november. Jag förstår verkligen att underrepresenterade grupper, särskilt Pacific Islanders PI, alltför länge har varit betingade att tro att vår enda koppling till lagen är det straffrättsliga systemet. Det är inte förvånande att acceptera denna truism när det är våra kroppar som är oproportionerligt kriminaliserade och som ett resultat överdrivet representerade i fångbefolkningen.


I en tid då invandrare är mycket politiska och omtvistade, är jag en presterande eftersom jag växte upp av invandrare från Samoa och Tonga. När jag började på juristutbildningen märkte jag att det inte fanns några studentorganisationer som stödde eller förespråkade på uppdrag av PI-studenter och som ett svar grundade jag den första Pacific Islander Legal Association någonsin. Inom tre månader efter att vi bildades organiserade jag det första pre-law symposiet någonsin för Pacific Islanders. Målet med det två dagar långa symposiet var att avmystifiera ansökningsprocessen och ge PI:er möjlighet att se att de har ett utrymme inom juridikområdet. Symposiet inkluderade två huvudtalare - en samoansk förste vice åklagare och den första samoanska domaren i USA - en panel av PI-juridiska studenter, en panel av PI-jurister, en workshop för att skriva CV och personliga uttalanden, en praktik LSAT-examen, en campustur och en informationssession för antagning och ekonomiskt stöd.


Det som började som en strävan med hopp om att locka 15 deltagare, ballong in i en rörelse med 77 deltagare som kom från en mängd ö-nationer inklusive Nya Zeeland, Marshallöarna, Tonga, Fiji, Pohnpei, Samoa, Guam och Hawaii. Mitt förespråkande för mitt samhälle hittade sedan sin väg till den statliga lagstiftaren. Jag organiserade studentdeltagande, arrangerade lobbydagar på State Capitol och vittnade inför och höll möten med olika delstatspolitiker som så småningom ledde till att lagen antogs. Jag har ett mål som homosexuell Pacific Islander - att använda lagen som ett verktyg för bemyndigande istället för förtryck.


I likhet med Kaycee, svarar Ian på vår uppsatsuppmaning på ett sätt som visar att han uppfyller alla kriterier vi använder för att utvärdera kandidater. Keniece Gray, en tillträdande juridikstudent vid Georgetown, vann OppU Achievers-stipendiet i maj. Denna ihärdighet har gett mig befogenhet att överträffa de medelmåttiga förväntningar som samhället har ställt på människor uppvuxna i samhällen som mitt, platser som plågas av hög kriminalitet och fattigdom och låg utbildningsnivåer och hopp. Som en av få personer i mitt samhälle med tillgång till akademiska möjligheter och karriärmöjligheter i välståndssamhällen känner jag mig skyldig att driva på för rättvisa i sådana utrymmen. Denna känsla av skyldighet motiverar mig att utnyttja mina privilegieplattformar för att förse medlemmar i underbetjänade samhällen med resurser de behöver för att utmärka sig inom akademin och arbetskraften.


Min position som minoritet när det gäller ålder, ras, kön eller geografiskt ursprung i klassrummet och på arbetsplatsen har ofta gjort mig till måltavla för diskriminerande beteenden. Istället för att låta diskrimineringen decimera min akademiska framgång, använde jag strategier som jag lärt mig av mentorer och inkluderingsträning som att fokusera på mina styrkor och söka professionell hjälp för att klara mig. Jag litade på vad jag lärde mig om pipelineutveckling när jag genomförde sju praktikplatser och studerade utomlands för att grunda Journey to the Board JTTB, en organisation som ger underrepresenterade studenter kritiska karriärkunskaper.


Hittills har JTTB sponsrat mer än 25 studentmedlemskap i professionella organisationer och tre passansökningar för att uppmuntra studier utomlands. Medan han tjänstgjorde som International Second Vice President för Alpha Kappa Alpha Sorority, Inc. Nu förbereder jag mig för att gå på juristutbildningen i höst för att störa de genomgripande ras- och könsfördomarna i den juridiska branschen och lära mig hur man utnyttjar lagen för social förändring. Min berättelse är ett bevis på att sinnets kraft inte är ett skämt. Jag hoppas att mitt arbete inspirerar individer från liknande bakgrunder som jag att tro att de också kan trotsa stereotyper och optimera möjligheter. Ännu viktigare, jag hoppas att min berättelse påverkar andra att nå tillbaka medan de klättrar framåt.


Keniece är precis den typ av kandidat vi letade efter, och hennes uppsats gav allt material vi behövde för att se det. Hon fortsätter med att lista alla sina prestationer: sju praktikplatser, grundade en ideell organisation, aktiv i samhällstjänst. Dessa är tillräckligt imponerande i sig, men det som fick uppsatsen att sticka ut är att den fångade den passion som Keniece tar med sig till sitt arbete för att förespråka de saker hon bryr sig om:. Dessa tre uppsatsexempel skiljer sig mycket från varandra. Gemensamt för dem är dock att de alla övertygade oss om att den sökande var rätt person att ta emot OppU Achievers Scholarship. Alla sökande gjorde arbetet för att hitta rätt stipendium. När de skickade in sin uppsats tävlade de mot många andra imponerande kandidater.


Men deras unika kvalifikationer stämde överens med de kvalifikationer vi letade efter. Alla uppsatser svarade på det vi bad om i vår uppsatsuppmaning. Detta är kritiskt. De vinnande uppsatserna gjorde detta. Du måste dock skriva din uppsats på ett sätt som uppfyller de formella standarderna för komposition, vilket de vinnande uppsatserna gjorde. De höll sig till en stram styckestruktur och innehöll inga grammatiska fel eller stavfel. De angav en tes att sökanden är en presterande och stödde den med bevis. Om dessa uppsatser skickades in för en klass i skolan skulle de alla få ett A.

No comments:

Post a Comment