Wednesday, March 30, 2022

Den mest inflytelserika personen i mitt liv uppsats

Den mest inflytelserika personen i mitt liv uppsats



Efter att hans turné var över kom han tillbaka, den mest inflytelserika personen i mitt liv, lite omskakad, men oskadd och med sin GI-räkning skrev han in sig på USC och i fyra den mest inflytelserika personen i mitt liv tog examen i toppen av sin klass igen, med utmärkelser summa cum laude. Den sista personen jag valde för de 3 mest inflytelserika personerna i mitt liv är Junior. Jag blev gravid strax efter att jag hoppat av gymnasiet. Citera denna uppsats För att exportera en referens till denna artikel, välj en referensstil nedan: APA MLA Harvard Vancouver Den mest inflytelserika personen i mitt liv. Dag-till-dag-evenemang skapar möjligheter där vi kan reflektera, granska och förtydliga vad vi har lärt oss och utöka vår kompetens när vi avancerar samtidigt som vi upplever ett brett utbud av liknande kliniska händelser. Min lillasyster, Rebecca, hade en inverkan på mitt liv som för alltid ändrade sin kurs. Tyvärr är kopiering inte tillåten på vår webbplats.





Relaterade dokument



Uppsats 1: Wellesley Uppsats 2: Harvard Uppsats 3: Harvard. Obs: Följande uppsatser har inte redigerats av EssayEdge Editors. De visas som de först granskades av antagningshandläggare. Det tog mig arton år att inse vilket extraordinärt inflytande min mamma har haft på mitt liv. Hon är den typen av person som har genomtänkta diskussioner om vilken konstnär hon helst skulle vilja få sitt porträtt målat av Sargentden mest inflytelserika personen i mitt liv, den typen av mamma som alltid har tid för sina fyra barn, och den typen av samhällsledare som har en plats i styrelsen för varje större projekt för att hjälpa Washingtons fattiga medborgare, den mest inflytelserika personen i mitt liv. När jag växte upp med en så stark förebild utvecklade jag många av hennes entusiasmer.


inte bara jag den mest inflytelserika personen i mitt liv att älska spänningen i att lära sig helt enkelt för att veta något nytt, men jag kom också att förstå tanken på att ge tillbaka till samhället i utbyte mot en ny känsla av liv, kärlek och ande. Min mammas entusiasm för att lära sig är tydligast på resor. Jag var nio år när min familj besökte Grekland. Varje kväll i tre veckor innan resan satt jag och min storebror Peter med min mamma på hennes säng och läste grekiska myter och antecknade de grekiska gudarna. Trots att vi reste med fjorton månader gamla tvillingar lyckades vi vara vid varje ruin när platsen öppnade vid soluppgången.


Jag minns tydligt att jag stod i en tom amfiteater och låtsades vara en uråldrig tragedier, valde ut min favoritskulptur på Akropolismuseet och satte in vår familj i modifierade berättelser om slaget vid Troja. Åtta år och ett halvdussin passstämplar senare har jag kommit att värdera det jag har lärt mig på dessa resor om global historia, politik och kultur, såväl som min familj och mig själv. Medan jag värdesätter de olika världar som min mamma har öppnat för mig utomlands, har mitt liv förändrats lika mycket av det hon har visat mig bara två mil från mitt hus. Som tioåring följde jag ofta med min mamma för att namnge borttaget lokalt soppkök och barncenter.


Medan hon gick på möten hjälpte jag till med sommarprogrammet genom att jaga barn runt i byggnaden och utföra magiska trick. Efter att äntligen ha fulländat "flytande pensel"-tricket började jag arbeta som volontär på heltid med de fem och sex år gamla barnen i juni förra året. Det var här jag träffade Jane Doe, en exceptionellt stark tjej med en kraft som är smittsam. I slutet av sommaren bestämde jag mig för att fortsätta mitt arbete på namn raderad som Janes handledare. Även om positionen ofta är svår, är de personliga belöningarna bortom artikulation.


Under de sju åren sedan jag först gick in genom dörrarna till namn raderad har jag lärt mig inte bara tanken på att ge till andra, utan också att få en känsla av ande från dem. Allt som min mamma någonsin har gjort har överskuggats av tanken bakom, den mest inflytelserika personen i mitt liv. Även om de råa upplevelserna jag har haft hemma och utomlands har varit spektakulära, har jag lärt mig att verkligen värdera dem genom att titta på min mamma. Hon har berikat mitt liv med sin passion för lärande och förändrat det med sin hängivenhet för mänskligheten. I hennes oändliga kärlek till allt och alla hon berörs av har jag sett ett hopp och ett liv som verkligen är exceptionellt. Nästa år ska jag hitta ett nytt hem miles den mest inflytelserika personen i mitt liv. Men min mamma kommer alltid att finnas vid min sida.


Ämnet för denna uppsats är författarens mamma. Men skribenten fokuserar definitivt på sig själv, vilket gör den här uppsatsen så stark. Hon lyckas imponera på läsaren med sin reserfarenhet, volontär- och samhällserfarenhet och engagemang för att lära sig utan att någonsin låta skrytsam eller full av sig själv. Uppsatsen är också mycket välorganiserad. Av alla karaktärer som jag har "mött" genom böcker och filmer sticker två ut som personer som jag helst vill efterlikna. De är Attacus Finch från To Kill A Mockingbird och Dr. Archibald "Moonlight" Graham från Field of Dreams. De tilltalar mig eftersom de förkroppsligar det jag strävar efter att vara. De är inflytelserika människor i småstäder som har en direkt positiv effekt på omgivningen. Jag planerar också att bo i en liten stad efter examen från college, och den positiva effekten är något jag måste ge för att vara nöjd med mitt liv.


Både Mr. Finch och Dr. Graham är starka bikaraktärer i underbara berättelser. De symboliserar godhet, ärlighet och visdom. När berättelsen om min stad skrivs vill jag symbolisera dessa saker. Grunden har skapats för att jag ska kunna leva ett produktivt, hjälpsamt liv. Som Eagle Scout representerar jag de saker som Mr. Graham representerar. Graham, men snart går jag in i vuxenvärlden, en värld där jag ännu inte är beredd att leda. Jag är helt säker på att Attacus Finch och Moonlight Graham som tonåringar ofta undrade vad de kunde göra för att hjälpa andra. De efterliknade förmodligen någon som de hade sett leva ett framgångsrikt liv. De såg någon som min farfar, år president för vår hemstadsbank, åtnjuta en livstid av att leda, dela och ge, den mest inflytelserika personen i mitt liv.


Jag har sett honom tillbringa sin julafton med att ta presenter av mat och glädje till fattiga familjer. Ofta när hans bank inte kunde motivera ett lån till någon i nöd, gjorde min farfar lånet ur egen ficka. Han är en riktig Moonlight Graham, en man som har visat mig att karaktärer som Dr. Graham och Mr. Finch gör mycket mycket mer än att framkalla tårar och leenden från läsare och filmtittare. Genom honom och andra i min familj känner jag att jag har förvärvat de värderingar och den brinnande önskan att gynna andra som kommer att ligga till grund för ett fantastiskt liv.


Jag känner också att den grunden inte räcker till. Jag har ännu inte den sofistikering, kunskap och visdom som krävs för att lyckas som jag vill i vuxenvärlden. Jag känner att Harvard, framför alla andra, kan vägleda mig mot livet i storhet som kommer att göra mig till attacusfinken i min stad. Den här uppsatsen är ett bra exempel på hur man besvarar denna fråga väl. Denna sökande valde karaktärer som visade specifika egenskaper som speglar hans egen personlighet. Vi tror att han är uppriktig när det gäller sina val eftersom hans skäl är att han är från en liten stad och så vidare. Han lyckades berätta en hel del om sig själv, sina värderingar och sina mål samtidigt som han behöll ett starkt fokus hela tiden.


Jag lär mig, både genom observationer och förstahandserfarenheter, att det finns många missöden i livet som verkar vara oförklarliga och orättvisa, och som ändå har förödande konsekvenser. Sjukdomar passar in i denna kategori. Dess illdåd härrör inte från det faktum att det är en sällsynt eller ovanlig händelse, eftersom sjukdomar och sjukdomar genomsyrar våra liv när vi hör många berättelser om sjuka människor och kommer i kontakt med dem varje dag. Det är dock en markant skillnad mellan att läsa i tidningen att en känd rockstjärna eller sportikon har testat H.


positiv och upptäcka att din egen mamma har fått diagnosen cancer. Utan tvekan har de mest inflytelserika personerna i mitt liv varit min mamma och pappa. Det är till dem som jag vill tillskriva många av mina prestationer och framgångar – både inom och utanför skolan. Under hela min barndom har mina föräldrar alltid fostrat och uppmuntrat mig i alla mina ansträngningar. Vid alla mina sportevenemang, stavningsbin, konserter och otaliga andra aktiviteter, har de alltid varit på första raden och i centrum. Mina föräldrar, i samband med tolv års katolsk utbildning, har också ingjutit i mig en sund tro på en kärleksfull, omtänksam Gud, som jag har kommit att tro.


Det borde därför inte komma som en överraskning att nyheten om min mammas sjukdom i hög grad skulle förändra hela min syn på livet. Var var min Gud? Min mamma hade faktiskt varit medveten om sitt tillstånd under våren på mitt högstadieår. Hon informerade medvetet inte min syster eller mig om sin sjukdom eftersom hon inte ville distrahera oss från våra studier. Istället väntade min mamma på att hennes strålbehandlingsbehandlingar skulle slutföras. Just nu, den mest inflytelserika personen i mitt liv, hon tog med mig in i sitt rum, satte mig på samma gungstol i trä som hon brukade läsa godnattsagor från för mig och började berätta om sin historia.


Jag grät inte, jag ryckte inte till. Faktum är att jag knappt ens rörde mig, men från den tidpunkten lovade jag att jag skulle göra allt och allt för att tillfredsställa min mamma och göra henne stolt över mig. Varje efterföljande pris som vunnits och varje ära som tilldelats mig har inspirerats av minnet av min mors svåra situation. Jag ser henne som en drivkraft för motivation. I henne ser jag de fasta, bestående egenskaperna som mod, styrka, hopp och särskilt kärlek. När jag känner mig nedstämd eller nedstämd kommer jag ihåg det exempel som min mor gav och blir snart återupplivad. Istället för att sörja i min sorg tänker jag på all smärta och lidande som min mamma fick utstå och återupplivas med ny energi efter att ha insett trivialiteten i min egen situation.


Till exempel, förra året, när jag spelade i en fotbollsmatch, blev mitt ben intrasslat med ett forwardsben i det andra laget, och det slutade med att jag rev av mitt mediala korsband. Jag var väldigt upprörd över att ha skadat mig själv på ett så till synes vansinnigt sätt. Helt uppslukad av min egen ångest, skulle jag inte prata med någon och istället beklaga mig vid sidan av. Men så kom jag ihåg något som min mamma brukade säga till mig när något sådant här hände: Om det här är det värsta som någonsin hänt dig, kommer jag att vara väldigt glad och du kommer att ha mycket tur. Omedelbart rusar många tankar genom mitt sinne. Jag föreställde mig min mamma som en ung trettonåring som gick till sjukhuset varje dag efter skolan för att besöka sin sjuka far.


Hon hade alltid berättat för mig hur oerhört smärtsamt det gjorde den mest inflytelserika personen i mitt liv att se hans kropp bli utmärglad när cancern utvecklades för varje dag den mest inflytelserika personen i mitt liv och tog slutligen ut sin rätt. Jag föreställde mig sedan min mamma på sjukhuset, trettio år senare, genomgick alla fysiskt och psykiskt försvagande tester och samtidigt måste oroa sig för sin man och sina barn. jag plötsligt den mest inflytelserika personen i mitt liv skämdes otroligt över hur omogen jag hade agerat över mitt eget lidande. Jag samlade mina tankar och hjälpte till att coacha mitt lag till seger istället för att sura eller klaga. Jag är väldigt glad över att kunna säga att min mamma nu mår mycket bättre och hennes periodiska kontroller och C.


skanningar har visat att hon mår mycket bra. Ändå kommer hennes styrka och mod den mest inflytelserika personen i mitt liv en ständig inspirationskälla för mig. Jag känner mig säker på att möta framtiden med en resolut känsla av hopp och optimism.





affärsformat uppsats



Jag antar att man ofta tar saker för givet, den viktigaste boven är livet självt. Detta gav honom ett gott juridiskt och affärsmässigt rykte, vilket alltid var användbart. Att vara en hårt arbetande var allt i Johnsons ansträngningar, och det spelade den största delen i hans framgång. Om Johnson inte var dedikerad skulle han inte ha kunnat starta och underhålla sin egendom. Han skulle ha haft mycket större problem med att övervinna hinder som branden, rättsfallen och att flytta. Hans engagemang och vilja att arbeta hårt gick också i arv till hans familj, vilket lät deras framgång fortsätta långt efter Anthony Johnsons död.


Det finns inte många människor i världen som Tony. Speciellt nu i världen gillar folk att ge upp. Tony är inte som att han gör sitt bästa och har en stor arbetsmoral. Han är en stor förebild för sina barn och alla runt om i världen som känner till hans historia. Tony praktiserar det han predikar genom att faktiskt göra det han säger, och det är så alla borde... Hem Flashcards Skapa Flashcards Uppsatser Uppsatsämnen Skrivverktyg. Uppsatser Uppsatser FlashCards. Bläddra i uppsatser. Logga in. Flashcard Dashboard Essay Dashboard Essay Inställningar Logga ut. Hemsida Min pappa påverkade mitt liv Essay. Min pappa påverkade mitt liv Uppsatsord 4 sidor Öppna dokument.


Uppsatsprov Kontrollera skrivkvalitet. Visa mer. Relaterade dokument Forskningsuppsats om min pappa Han lyckas vara en vän med alla, men ibland kan min pappa vara hård mot mina syskon och mig, men han vet definitivt när han ska finnas där för oss och lugna oss. Läs mer. Ord: - Sidor: 5. Min far: Min förebild Han är fortfarande den viktigaste personen i mitt liv. Ord: - Sidor: 4. Personlig berättelse: Hur pappa förändrade mitt liv Alla undrar varför vi kallar honom pappa, men jag har inget exakt svar. Martin Luther var en av världens mest kända förändringsmakare.


Han var personen som drev den stora förändringen under renässansen, även känd som: Reformationen. När Martin Luther först gick med i den katolska kyrkan, skulle han följa varje regel och. bakom konsumentprocessen och hur familjer spelar en så nyckelroll i att påverka andra i sin familj att konsumera och handla produkter på ett visst sätt. Intervjupersoner I min första intervju visste jag att jag skulle behöva närma mig varje intervju baserat på intervjupersonernas ålder och sociala stil. Så jag betraktade detta som ett uttryckssätt. Jag tog fram boken jag hade med mig för den tråkiga flygresan och lutade mig bakåt i min stol. Jag tog med den här antologin för att jag kunde relatera mig till den. När jag bläddrade igenom sidorna fångade en berättelse mitt öga.


Winfrey vann många nomineringar och priser. Som t.ex. Mest populära programvärd för dagtid, bästa kvinnliga biroll, Golden Globe, Oscars, Emmy mer än 40 gånger, Bästa programvärd för bästa dagtid, vunnit många gånger, nummer ett talkshowvärd för tjugoen säsonger, årets tv-uppförd, Årets favorit TV-artist, utmärkelser för människor, mest inflytelserika personer i världen, Oscar och många andra. Hon är en stor filantrop, hon talar. Lärdomar som betyder något När jag går in i det lilla klassrummet dras min uppmärksamhet omedelbart mot framsidan av rummet där en lång man lutar sig mot whiteboardtavlan.


Mörkt, lockigt hår saltat med förvärvad visdom, ett flin åt sidan och ljusa ögon: dessa behagligt välbekanta drag tillhör Tim Smith. När jag träffade Tim, administrerade han någon form av Myers-Briggs-testet för sina inledande psykologstudenter. När jag dröjde kvar resten av klassen blev jag fascinerad av. Effekten det har haft på människor är häpnadsväckande. De litterära inslag som tillskriver dikterna kvalitet och betydelse är dess form, ton och innehåll. nyckelkraften i mänsklig utveckling. Även om genetik är den primära kraften, är miljön en flexibel och formbar plats för en person att utvecklas.


Miljön har många variabler där en människa kan flytta sin likhet från den ena till den andra. Den främsta markören som visar att mänsklig utveckling har skett är autonomi. Den autonoma personen eller barnet har bemästrat en färdighetsuppsättning för att utvecklas. Autonomt beteende uppnås i varje skede av utvecklingsprocessen. sjunka, och när en familjemedlem är i en stor kris tenderar resten av familjen att sjunka också. Familj är en av de viktigaste sakerna i en persons liv, men familjen kan också tynga dig.


Familjen ska ha stödsystemet. att få ut det. Den 28 mars kom en av de mest inflytelserika kompositörerna och artisterna till världen, Lady Gaga. Alla kanske inte gillar Gaga eller hur hon presenterar sig själv eller sin musik, men hon har fortfarande påverkat Amerika idag. Hon utvecklade sina intressen inom musikbranschen i tidig ålder, så hon har haft ett tag på sig att planera sitt sätt att ta över världen, metaforiskt förstås. Lady Gaga har nyligen utsetts till en av de mest inflytelserika personerna i Amerika av tidningen Times. i denna berättelse om Fredrick Douglass liv och hans influenser.


Det är i princip en lång sammanfattning av boken och lite till. Robert G. Han inleder inledningen med en personlig reflektion, som beskriver hur en vit kvinna i hans klass blev förvånad över hur mycket afroamerikanskt material som tilldelades i klassen. Att inte veta hur inflytelserik historien om afroamerikaner har. Broschyren publicerades den 9 januari och blev snabbt allmänt accepterad och sålde ett fenomenalt antal exemplar för den tiden. Denna berömda sida. utveckling under en livslängd varierar olika mellan olika livsstilar och fysiska stadier hos personer. Han är en av de mest omtänksamma människor jag någonsin träffat i mitt liv.


Han kommer av hårt, men han är den totala motsatsen. Jag tror att jag har känt honom sedan jag var 8 år ung. Den här mannen har varit här för mig genom mina upp- och nedgångar sedan jag senast kunde minnas. Han har visat mig genom åren vad en bästa vän verkligen är. En av de mest inflytelserika sakerna jag uppskattar honom för är att berätta sanningen för mig. När han ser mig falla får han mig att ta mig upp på egen hand så att jag kan vara stark. Han har kloka ord som kan förändra hela din syn på något på några sekunder. Jag brukade till exempel jobba och inte gå i skolan. Jag trodde att jobbet var viktigare än skolan. Han gav mig föreläsningar och gav mig svåra tider tills jag bokstavligen gick tillbaka till skolan.


Han får mig alltid att inse vad det rätta är att göra. Nu skulle jag så småningom gå tillbaka till skolan men inte så fort jag gjorde på grund av honom. Det är en av anledningarna till att Junior är en av de mest inflytelserika personerna i mitt liv. Han får mig att vilja bli bättre i skolan hela tiden. Dessa 3 personer jag nämnde är mina topp 3 inflytelserika personer i mitt liv. Alla tre har gjort en drastisk skillnad i mitt liv till det bättre, och har också gjort mig till den person jag är idag. Om jag inte hade min pappa skulle jag inte ha den motivation jag har idag för att nå mina mål. Om jag inte hade min 5:e klass lärare i mitt liv hade jag aldrig vetat hur det känns att ha en lärare som bryr sig om mig så mycket att hon fortfarande vill veta hur jag mår 9 år senare.


Hon är som en förklädd ängel. Om Junior inte fanns i mitt liv skulle jag inte gå på college så fort jag gjorde eller kanske aldrig gått alls. Jag älskar alla som har påverkat mig på ett bra sätt och jag kommer för alltid att vara tacksam. Hemsida Om mig Mitt liv Den mest inflytelserika personen i mitt liv Essay. Den mest inflytelserika personen i mitt liv. Relaterade uppsatser. 1900-talets mest inflytelserika person: Martin Luther King Jr. En person som påverkade mitt liv Uppsatsord 2 sidor. Läraren som förändrade mitt liv Uppsatsord 3 sidor.

No comments:

Post a Comment