Svara Citat × Rapportera Rapportera Stäng IELTS Material IELTS Stapeldiagram IELTS Linjediagram IELTS Tabelldiagram IELTS Flödesdiagram IELTS Cirkeldiagram IELTS Brevskrivning IELTS Uppsats Akademisk läsning GT Reading Användbara länkar Vet IELTS CB IELTS IELTS Hemligheter Band Poäng Kalkylator Exam Specifika tips Användbara webbplatser Tips IELTS Förberedelsetips Akademiska lästips Akademiska skrivtips GT Writing Spel essäskrivning Lyssningstips Taltips IELTS Hjälp IELTS Grammatik Granskning IELTS Ordförråd IELTS Cue Cards IELTS Livsfärdigheter Bokstavstyper Bli social. Spelet "Word of Warcraft" är särskilt känt för detta, och utnyttjar sårbarheter hos människor för att tjäna pengar snabbt. I de följande styckena ska jag försöka ta upp några fördelar och nackdelar med frågan, spel essäskrivning. Videospelsspelare spelar mer och mer tidlöst. Däremot räknar entusiaster upp några krediter till kontot för videospel, spel essäskrivning.
Kan du hjälpa mig att skriva mina uppsatser snarast?
Du bör lägga cirka 40 minuter på denna uppgift. Vissa människor ser videospel som ofarliga kul, eller till och med som ett användbart pedagogiskt verktyg. Andra tror dock att videospel har en negativ effekt på de som spelar dem. Enligt din åsikt överväger nackdelarna med videospel fördelarna? Motivera ditt svar och inkludera eventuella relevanta exempel från din egen erfarenhet eller kunskap. Du bör skriva minst ord. Exempelsvar 1: Att spela spel anses vara ett instrument för sund mental och fysisk hälsa.
Trenden med inomhusspel som videospel växer och vinner berömmelse bland alla åldersgrupper - från tonåringar till vuxna. Spel essäskrivning, effekterna av denna trend har undersökts och har varit ett bekymmer för många. Huvudpersonerna i sådana spel citerar att videospel är effektiva pedagogiska verktyg, medan oliktänkande ogiltigförklarar detta påstående genom att räkna många nackdelar med sådana spel. Jag tror också att videospel är dödliga trender och har negativa återverkningar. Några av nackdelarna kommer att beskrivas i följande stycken. För det första, när de spelar videospel, utvecklar spelare en stillasittande position som är skadlig för dem ergonomiskt.
Dessutom kan oupphörlig exponering för spelmonitorer vara skadligt för deras syn. Övrig spel essäskrivning fysisk påverkan påverkar videospel också känslomässigt och socialt beteende negativt, särskilt för barn och ungdomar, spel essäskrivning. Det kan noteras att teman för en majoritet av videospelen är framträdande baserade på våldsamma strider, massaker eller förstörande av djur och mänsklighet. Övergivenhet till sådana spel gör barns unga sinnen mottagliga för känslomässig likgiltighet.
De skulle vilja efterlikna jagarna och krigarna och betrakta dem som förebilder. Däremot räknar entusiaster upp några krediter till kontot för videospel, spel essäskrivning. De tror att spela sådana spel hjälper till att förbättra ditt kommando på tekniska prylar. Det observeras att bra spelare är medvetna om datorernas kunskaper och kan övervaka spelet effektivt. Att vara bra på tv-spel är ett krav för den nya generationen, spel essäskrivning. Många barn klagar på att de är marginaliserade i skolan om de inte är uppdaterade med tv-spelen, vilket leder till pinsamhet för dem. Avslutningsvis skulle jag vilja upprepa att videospel har mycket mer katastrofala effekter som uppväger dess positiva sidor. För att kontrollera denna destruktiva trend måste föräldrar, lärare, lagstiftare och varje individ bidra till att skapa medvetenhet om att videospel bör kontrolleras eller avslutas.
Videospel, en aspekt av elektronikunderhållning, spel essäskrivning, har spel essäskrivning många debatter om dess positiva och negativa inverkan på hälsa och psykologi. Flera studier har gjorts och forskare har delat åsikter om effekterna av spel essäskrivning spel på spelarens hälsa och mentalitet. Enligt min åsikt överträffar fördelarna med videospel nackdelarna om spelarna inte är försiktiga när de väljer typ av spel. Bland de dåliga effekterna av videospel, dess spel essäskrivning om hälsa är mest omdiskuterad. Studier tyder på att ungdomar tillbringar mer tid hemma än att leka utomhus, vilket helt klart har effekter på deras tillväxt och utveckling.
Men med utvecklingen av nyare teknologier finns nyare spelformer tillgängliga på marknaden, vilket uppmuntrar människor att delta aktivt och fysiskt i olika sporter. Sony Corporation, till exempel, spel essäskrivning ett virtuellt tennisspel där en användare behöver spela med en dator som håller en sensor i handen som fungerar som ett tennisracket. Detta ger användaren en virtuell upplevelse av ett riktigt spel. Och hjälper också till att förbättra sinne och kroppskoordination genom att låta användaren flexa sina svar. Därför gör valet av videospel och enheten stor skillnad, spel essäskrivning. En annan viktig positiv effekt av videospelet är på hjärnans utveckling och problemlösningsförmåga. Onlinepussel och nummerspel används i allt större utsträckning av skolor för att förbättra elevens tankeförmåga.
På samma sätt har företag utbildningsprogram utformade i form av datorspel, spel essäskrivning. Detta hjälper till att säkerställa att praktikanternas fokus och intresse bibehålls och maximal kunskap förmedlas på ett roligt sätt spel essäskrivning. Därför har videospel en högre grad av positiva effekter på människor än deras negativa effekt och kan användas som ett verktyg för lärande och utveckling. Men precis som alla andra verktyg måste försiktighet iakttas spel essäskrivning och användning. Forskning visar att exponering av prylar för småbarn kan orsaka negativa effekter på deras tillväxt. Således, spel essäskrivning, vi borde inse hur skadliga videospel kan vara om vi misslyckas med att använda dem på ett korrekt sätt. Videospel orsakar beroende och detta kan leda till många problem som ansvarsfrågor.
Tonåringar har vanligtvis svårt att utföra sina vardagliga sysslor när de väl spel essäskrivning fast framför skärmen. Det skapar disciplinära problem eftersom de inte lyckas hålla sig själva från att spendera för mycket tid framför datorn, spel essäskrivning. De började försumma sina läxor och uppgifter som inte bara satte dem själva i fara utan även deras lagkamrater om uppgiften krävde lagarbete. Dessutom har vulgariteten hos vissa videospel visat sig vara orsaken till aggressivitet inom en person. De blir lätt påverkade av tv-spelen eftersom de är bortskurna från den yttre världen. Den utsatta gruppen – de unga vuxna, är den mest riskfyllda gruppen då de fortfarande är i sin utveckling spel essäskrivning. Det har en tendens att imitera de otillbörliga handlingar som skildras i videospelen i deras dagliga liv.
Förutom, spel essäskrivning, hälsoproblemen ökar sedan videospel introduceras. Sjukdomar associerade med skelett och kroppshållning verkar ha de mest drastiska förändringarna eftersom människor är friskare under de senaste 10 åren. För att inte tala om, de flesta människor behöver bära glasögon nuförtiden för att hjälpa till med sin syn. Jag tror att dessa har att göra med den löjliga mängden tid som ägnas åt att titta på de interaktiva bilderna, spel essäskrivning. Kommer för självförsvar: den självhävda spelaren sa en gång att de lyckas förbättra sin engelska genom att spela fler och fler videospel.
Tja, detta är delvis sant eftersom de kan lära sig nya ordförråd på ett roligt sätt jämfört med att stoppa näsan i en ordbok. Även om de har några negativa spel essäskrivning, videospel kan lära ut några användbara färdigheter. Denna uppsats beskriver både positiva och negativa effekter av videospel. Videospel görs i olika genrer inklusive skräck, sport, äventyr etc. Vissa av dessa spel är användbara och lärorika. Spelare av dessa spel behöver grundläggande information och färdigheter för att slutföra dem. Till exempel kräver ett flygsimuleringsspel att en spelare känner till primära pilotfärdigheter; så spelaren måste samla lite information om pilotfärdigheter som att lyfta, landa, spel essäskrivning, navigering och så vidare.
Gradvis, spel essäskrivning spelaren känner vissa färdigheter i honom. Dessutom gör pusselspelen spelaren utmanande med hemliga punkter i spelets historia. I ett nötskal, videospel spel essäskrivning vara användbar och lärorik. Å andra sidan är vissa spel inte fördelaktiga. Skräckspelet är ett bra exempel. Dessutom är att spela tv-spel vanligtvis beroendeframkallande. Videospelsspelare spelar mer och mer tidlöst, spel essäskrivning. Detta kan orsaka övervikt. På senare tid är de viktigaste faktorerna för de flesta videospel sex och våld. Dessa faktorer navigerar samhället till en mörk väg. Alltså videospel spel essäskrivning oönskade aspekter.
Sammanfattningsvis har videospel både bra och dåliga effekter. Att välja rätt spel är det första steget för att använda dem rätt. Hur man spelar och hur mycket man ska spela är de senare stegen. Det beror på spelaren hur man agerar klokt. Medan vissa människor tycker att det är bra för deras barn att leka, anser andra att det är oacceptabelt. För mig är nackdelarna med tv-spel större än fördelarna. Först och främst bör de möjliga fördelarna med datorspel nämnas. Det finns ett brett utbud av spel skapade för utbildningsändamål, särskilt för de allra minsta barnen. Detta gör att barn kan lära sig hur man använder moderna datorer samt lite ny information från det pedagogiska spelet, spel essäskrivning.
Dessutom, för ungdomar, kan spel hålla dem från dåliga spel essäskrivning. De kan helt enkelt sitta hemma och kommunicera med sina vänner och ha kul istället. Men antalet nackdelar äger också rum. Moderna spel är spel essäskrivning och involverar vanligtvis ytterligare köp medan spelet spelas. En annan aspekt är den tid barn ägnar åt datorspel. Istället för utbildning och lärande, slösar barn timmar online även utan raster, vilket påverkar deras hälsa.
Den största nackdelen med videospel är grymhet. Även om det finns åldersgränser köper föräldrar fortfarande sådana spel till sina spädbarn. Som vi vet har det förekommit några fall då barn tog vapen och skjutit oskyldiga människor på gatan. Datorspelen har negativa effekter på hälsa och psykologi också. Unga elever som är spelberoende presterar ofta dåligt på akademiska studier. Sammanfattningsvis, även om det finns roliga och lärorika spel, är de flesta av de moderna videospelen våldsamma och grymma, och det kan få fruktansvärda konsekvenser. Därför tror jag att det finns fler nackdelar än fördelar. Videospelsenheter som Play Station Four och Nintendo Wii är populära exempel på högteknologiska enheter. Även om det kan vara ganska roligt att spela tv-spel kan det också påverka spelaren negativt.
Jag tror att videospel undanhåller nackdelar mer än fördelar.
synvinkel uppsats
Videospel görs i olika genrer inklusive skräck, sport, äventyr etc. Vissa av dessa spel är användbara och lärorika. Spelare av dessa spel behöver grundläggande information och färdigheter för att slutföra dem. Till exempel kräver ett flygsimuleringsspel att en spelare känner till primära pilotfärdigheter; så spelaren måste samla in lite information om pilotfärdigheter som start, landning, navigering och etc. Så småningom känner spelaren vissa färdigheter i honom. Dessutom gör pusselspelen spelaren utmanande med hemliga punkter i spelets historia. I ett nötskal kan videospel vara användbara och lärorika. Å andra sidan är vissa spel inte fördelaktiga. Skräckspelet är ett bra exempel. Dessutom är att spela tv-spel vanligtvis beroendeframkallande.
Videospelsspelare spelar mer och mer tidlöst. Detta kan orsaka övervikt. På senare tid är de viktigaste faktorerna för de flesta videospel sex och våld. Dessa faktorer navigerar samhället till en mörk väg. Således har videospel oönskade aspekter. Sammanfattningsvis har videospel både bra och dåliga effekter. Att välja rätt spel är det första steget för att använda dem rätt. Hur man spelar och hur mycket man ska spela är de senare stegen. Det beror på spelaren hur man agerar klokt. Medan vissa människor tycker att det är bra för deras barn att leka, anser andra att det är oacceptabelt. För mig är nackdelarna med tv-spel större än fördelarna.
Först och främst bör de möjliga fördelarna med datorspel nämnas. Det finns ett brett utbud av spel skapade för utbildningsändamål, särskilt för de allra minsta barnen. Detta gör att barn kan lära sig hur man använder moderna datorer samt lite ny information från det pedagogiska spelet. Dessutom, för ungdomar, kan spel hålla dem från dåliga företag. De kan helt enkelt sitta hemma och kommunicera med sina vänner och ha kul istället. Men antalet nackdelar äger också rum. Moderna spel är dyra och innebär vanligtvis ytterligare köp medan spelet spelas. En annan aspekt är den tid barn ägnar åt datorspel. Istället för utbildning och lärande, slösar barn timmar online även utan raster, vilket påverkar deras hälsa.
Den största nackdelen med videospel är grymhet. Även om det finns åldersgränser köper föräldrar fortfarande sådana spel till sina spädbarn. Som vi vet har det förekommit några fall då barn tog vapen och skjutit oskyldiga människor på gatan. Datorspelen har negativa effekter på hälsa och psykologi också. Unga elever som är spelberoende presterar ofta dåligt på akademiska studier. Sammanfattningsvis, även om det finns roliga och lärorika spel, är de flesta av de moderna videospelen våldsamma och grymma, och det kan få fruktansvärda konsekvenser. Därför tror jag att det finns fler nackdelar än fördelar. Videospelsenheter som Play Station Four och Nintendo Wii är populära exempel på högteknologiska enheter.
Även om det kan vara ganska roligt att spela tv-spel kan det också påverka spelaren negativt. Jag tror att videospel undanhåller nackdelar mer än fördelar. En av dess negativa effekter är att det är slöseri med tid. Att spela tv-spel är inte ett stort problem när gränser finns, men de flesta individer överskrider denna gräns. Vissa människor sätter upp en tidsgräns på två timmar för spel men slutar tyvärr med att spela i fler timmar och är inte medvetna om tiden. Istället för att spendera sin tid på sådana spel är det mer fördelaktigt för individen att ta sig tid att läsa böcker eller till och med spendera tid på en favorithobby, till exempel, som med största sannolikhet kommer att leda till att den utvecklas under åren. Ett annat skäl att stödja min åsikt är att det minskar kontakten mellan människa och människa.
På grund av de timmar som tas på videospel kommer personen inte att ha ett normalt socialt liv där människor pratar ansikte mot ansikte. En ung vuxen som leker, som väljer att tacka nej till att gå till köpcentret med vänner där de ska umgås, kan tas som ett exempel. Moderna spel har många våldsamma och förödande intriger och spelhandlingar som kan påverka spelarna psykologiskt. Spelarna lider av olika hälsoproblem och är ofta mindre sociala. För att dra slutsatsen är de positiva sidorna av videospelen färre jämfört med de negativa sidorna. I denna dag och ålder växer nästan alla barn upp med att exponeras för videospel och tillbringade följaktligen mycket tid med att spela dem. Därför är det viktigt att fråga sig om videospel har någon skadlig effekt på barn och vårt samhälle som helhet.
För det första ger videospel mycket glädje för en stor del av befolkningen. Eftersom det finns ett stort utbud av spel av olika genrer för barn och till och med vuxna i alla åldrar, kommer de flesta säkert att kunna hitta ett spel som intresserar dem. Som ett resultat kommer de att få glädje av att spela sitt val och leva lyckligare liv. Ännu mer, att spela tv-spel kan ibland också vara en social aktivitet, där spelare träffar sina vänner för att spela sitt favorit-tv-spel tillsammans. Detta vid första oskyldiga nöje kan dock snabbt övergå i ett beroende. Med tanke på att många människor lider av depression och är missnöjda med sitt liv är det lätt att se hur dessa människor kan bli uppslukade av tv-spel. Ofta ger de spelaren en falsk känsla av prestation, vilket får dem att glömma sitt ansvar i det så kallade "verkliga livet".
Spelet "Word of Warcraft" är särskilt känt för detta, och utnyttjar sårbarheter hos människor för att tjäna pengar snabbt. Tyvärr slutar inte nackdelarna där: ett stort antal videospel förlitar sig på våld i sin berättelse, vilket gör spelaren okänslig för våldsamma handlingar som fysiskt våld eller till och med mord. Även om många människor hävdar att vuxna kan skilja mellan fantasin i videospel och verkligheten, förnekar ingen att barn saknar denna förmåga. Även om många länder har implementerat policyer för att förhindra unga människor från att spela våldsamma videospel, är dessa åtgärder ofta inte tillräckligt effektiva, och små barn slutar med att konsumera och spela våldsamma spel. Sammanfattningsvis har videospel verkligen positiva effekter.
Det är dock min åsikt att nackdelarna överväger fördelarna vida. Det är därför vi som samhälle måste kontrollera inflytandet av videospel, särskilt när det gäller barn. Vi glömmer ofta att ett ungt sinne är mycket mottagligt för sin miljö, och det är därför vi bör göra vårt yttersta för att skydda det. Ny innovation som videospel som används för att ha roliga och användbara verktyg i utbildningsinlärning för barn, men vissa människor hävdar att videospel har en negativ utveckling på barn. Jag kommer att diskutera detta ämne. För det första är nysläppta och innovativa videospel till stor hjälp för barn att tillbringa sin fritid hemma utan att störa andra. Vissa videospel spelas i en grupp vilket skapar en utmanande miljö för barn och de lär sig hur man vinner spelet och blir framgångsrika.
Ur ett pedagogiskt perspektiv uppmuntrar dessa spel fantasi och kreativitet, såväl som koncentration, logiskt tänkande och problemlösning, vilket alla är användbara färdigheter utanför spelsammanhanget. Å andra sidan finns det några nackdelar med spel. Barn blir mindre aktiva när det gäller fysisk aktivitet och mer beroendeframkallande av videospel eftersom användarna ständigt får poäng, nya mål och frekventa belöningar för att hålla dem engagerade. De tillbringar det mesta av sin tid med att spela spel så det kan påverka deras utbildning såväl deras ögon och hälsa. Förr, när videospel inte fanns, brukade de flesta av barnen på den tiden leka utomhusspel med sina vänner som verkar försvinna nuförtiden.
Barn blir mer och mer teknikberoende än tidigare, vilket är en oroande fråga för många vårdnadshavare. Sammanfattningsvis kan jag säga att det finns fler nackdelar med videospel på barn än dess positiva fördel. Å ena sidan är de flesta av de spelare jag känner mycket smarta personer. Å andra sidan finns det de som tror att den personen som sitter framför en dator hela dagen lång inte kan vara en utbildad person. Men enligt min synvinkel tror jag att alla typer av spel kan vara användbara. I de följande styckena ska jag försöka ta upp några fördelar och nackdelar med frågan.
Det finns få huvudargument som kan föras fram för att stödja frågan om datorspel som ett roligt eller pedagogiskt verktyg. Först och främst hjälper datorspelen till att bota vissa psykiska problem och samtidigt utbilda. Till exempel vissa problem med ögon, nerver mm. I den typen av spel måste en person räkna och följa fåglarna och samtidigt lyssna på musik. Det andra skälet, spel hjälper människor att tänka logiskt. Till exempel, i vissa tv-spel måste du plocka upp nycklar och komma ihåg några ord för att öppna dörrar eller koder. Å andra sidan är det ingen hemlighet att nuförtiden med utvecklingen av datorer och olika typer av spel spenderar människor mycket tid framför en dator, vilket gör att vi isolerar oss från världen. Dessutom tillbringar människor så mycket tid för att spela spel som glömmer bort andra viktigare saker, som ansikte mot ansikte kontakt, promenader, spela riktiga spel inte virtuella.
Sammanfattningsvis, enligt min åsikt måste varje person ha ett mått på tiden och inte ägna hela tiden åt samma sak. Många betraktar detta tv-spel som en form av att ha roligt och inte bara ofarligt utan också pedagogiskt fördelaktigt. Men nackdelarna med videospel, om några, som kritikerna lägger fram verkar triviala jämfört med dess fördelaktiga konsekvenser. För att bevisa detta kommer båda synpunkterna att kritiseras. För det första är det ett välkänt faktum att tv-spel kan vara lärorikt. Till exempel, baserat på ett fåtal forskningsarbeten publicerade i Journal of American Behavioral Psychology, är det bevisat genom olika experiment att unga människor kan finslipa sin intelligens och kunskap genom att spela strategispel. Detta bevisar att videospel har potential att blomstra unga sinnen när de regelbundet är engagerade i sådana aktiviteter.
När det gäller den andra uppfattningen finns det få bevis för att videospel kan anstifta våld bland människor. Ett forskningsarbete som nyligen publicerats i samma tidskrift som nämnts ovan illustrerar detta i praktiken. Efter att ha analyserat båda dessa argument har det bevisats att videospel kan vara fördelaktiga eftersom de kan öka allmän kunskap och intelligens, och det faktum att de absurda teman i sådana spel är mycket osannolikt att ingjuta våld. De spelar mest tv-spel och tittar på filmer på sina enheter. Så den ökande användningen av mobiltelefoner och datorer för att spela videospel är en vanlig trend nuförtiden.
Vissa människor tror att att spela tv-spel har skadliga effekter på människor, och andra tror att det är ett användbart verktyg för dem. din åsikt? Band 5. Datorspel är mycket populära för alla åldrar och nationaliteter. Föräldrar tror att det har lite utbildningsvärde, det kommer att vara skadligt för barn. I vilken utsträckning håller du med eller inte. Det har insisterats på att i detta. partaining Rätta stavningen. håller Ändra verbformen. dessa dagar Rätta din stavning. dator Lägg till en artikel. dator Korrekt artikelanvändning.
spel Åtgärda avtalet misstaget. högre Lägg till en artikel. Som ett resultat. kognitiv Rätta stavningen. den korrekta artikelanvändningen. Dessa typer Ändra bestämaren. av Ta bort prepositionen. negativ Lägg till en artikel. betydande Korrekt artikelanvändning. Till exempel. Dessutom. börjar Ändra verbformen. de korrigerar din stavning. mer Lägg till ett saknat verb. ovan Lägg till en artikel. ansvar Rätta din stavning. om Ändra preposition. Lägg till en artikel. dator Åtgärda avtalet misstaget. Inskickad av bhullarpreetlove den tors jan 06 Här är exempel på instruktioner som kräver att du ger din åsikt. Titta på andra uppsatser: 7. Moderna samhällen behöver specialister inom vissa områden, men inte andra. Vissa tycker därför att stater bör betala universitetsavgifter för studenter som läser ämne som behövs av samhället.
De som väljer att läsa mindre relevanta ämnen ska inte få statliga medel. Skulle fördelarna med en sådan utbildningspolitik överväga nackdelarna? Kräver dagens samhällen bara skickliga människor inom vissa områden? Det anses av vissa människor att regeringen bör betala ut medel till studenterna för vissa specifika kurser som anses mer relevanta för att lyfta samhället och andra mindre viktiga ämnen bör inte övervägas för bidrag av regeringen. utom några nackdelar med ett sådant förslag, tror jag att fördelarna verkligen överväger nackdelarna. Många tillverkade mat- och dryckesprodukter innehåller höga halter av socker, vilket orsakar många hälsoproblem. Sockerprodukter bör göras dyrare för att uppmuntra människor att konsumera mindre socker.
Håller du med eller inte? Vissa samvetsgranna medborgare anser att priserna bör höjas för att betala för höga mängder socker i olika livsmedel och drycker.
No comments:
Post a Comment