Monday, January 17, 2022

Exempel på uppsatser för lagskola

Exempel på uppsatser för lagskola



Law School Application Essays. På dessa sidor träffar du fem av våra studenter på det sätt vi först träffade dem: genom de personliga uttalanden de skrev för sina ansökningar om juristutbildning. Mina extrainsatser bidrog till att ge exempel på uppsatsuppsatser för lagskola eleverna de verktyg de behövde för att lyckas. Använd effektiva övergångar. Mitt intresse för advokatyrket kommer från min övertygelse att lagar representerar de konkreta uttrycken för rättvisa och rättvisa i vårt samhälle.





Få experthjälp med din ansökan om juristutbildning



Hem — Application Essay — Law School Application Essays. Eftersom jag föddes i en familj full av läkare och ingenjörer, hade jag också en dröm i min barndom om att göra något annorlunda för mig själv. Men jag studerade naturvetenskap på mina O-nivåer och med ganska mycket hårt arbete kunde jag uppnå bra... Jag attraheras av ämnet juridik eftersom jag tror på det exempel på uppsatsuppsatser för lagskola kommer att ge mig en intressant, intellektuellt utmanande karriär, exempel på uppsatsuppsatser för lagskola.


Det är mångfalden som tillhandahålls av de olika typerna av lagar inom områden som familje-, straffrätt eller bolagsrätt som jag finner... Jag vill studera juridik eftersom jag är djupt fascinerad av de olika aspekterna av det straffrättsliga systemet, som definierar och formar det mänskliga tillståndet. Jag är en person som är sugen på utmaningar. Även min oro och nyfikenhet för samhället och dess människor inspirerade mig att... Som doktorand hade jag turen att ha professorer som pressade mig att blanda abstrakta principer med verklig erfarenhet. Nyligen befann jag mig sjuttiotvå meter under jorden, i en nordkoreansk invasionstunnel upptäckt inte femtio kilometer från Seoul.


I Roe v. Wade, U. Denna domstol gav kvinnan fullständig valfrihet under hennes första trimester... Jag var den typen av person i exempel på uppsatsuppsatser för lagskola skolan som förmodligen tillbringade för mycket tid med att sminka mig och välja ut mina kläder, och jag var den typen av person som oroade mig mycket... Vi använder cookies för att göra din webbplatsupplevelse personlig. Law School Application Essays. Min motivation att fortsätta en grundutbildning i juridik 1 sida. Känner mig stressad över din uppsats? Från 3 timmars leverans. Filtrera efter University Brooklyn Law School Duke University School of Law Elon University School of Law Georgetown Law Law School New England School of Law Northeastern University School of Law Northwestern University Law Stanford Law School Suffolk University Law School University of Maryland School of Law University of Richmond School of Law University of Virginia School of Law.


Jag förstår, exempel på uppsatsuppsatser för lagskola. Har inte hittat rätt uppsats? Få en expert att skriva det du behöver! Få ditt papper nu. Professionella skribenter exempel på uppsatsuppsatser för lagskola forskare. Källor och citat tillhandahålls.





uppsatser om hälsa



Hem — Application Essay — Law School Application Essays. Eftersom jag föddes i en familj full av läkare och ingenjörer, hade jag också en dröm i min barndom om att göra något annorlunda för mig själv. Men jag studerade naturvetenskap på mina O-nivåer och med ganska mycket hårt arbete kunde jag uppnå bra... Jag attraheras av ämnet juridik eftersom jag tror att det kommer att ge mig en intressant, intellektuellt utmanande karriär. Det är mångfalden som tillhandahålls av de olika typerna av lagar inom områden som familje-, straffrätt eller bolagsrätt som jag finner... Jag vill studera juridik eftersom jag är djupt fascinerad av de olika aspekterna av det straffrättsliga systemet, som definierar och formar det mänskliga tillståndet.


Jag är en person som är sugen på utmaningar. Även min oro och nyfikenhet för samhället och dess människor inspirerade mig att... Jag har fått en uppskattning för tolkningens komplexitet och subtilitet. Jag förstår vikten av att ha både en sund grund och ett engagemang för ständiga studier. Jag förstår att det är lika viktigt att ha en passion och ett personligt intresse för något, att tänka själv. I slutet av säsongens andra träning, i nittiofem graders värme, beslutade vår huvudtränare att konditionera hela laget. Skarp, olidlig smärta sköt ner för mina ben när han kallade oss upprepade gånger till linjen för att springa vindspurter. Jag föll ihop när jag vände hörnet på slutspurten.


Muskelspasmer spred sig i hela min kropp och jag svimmade kort. När jag var allvarligt uttorkad fördes jag till sjukhuset och fick snabbt mer än tre liter vätska intravenöst. När jag vilade på ett uppvakningsrum på sjukhuset insåg jag att min kollaps på planen symboliserade bredare frustrationer jag kände när jag spelade collegefotboll. Jag var mentalt och fysiskt besegrad. I South Dakota var jag en dominerande fotbollsspelare på gymnasiet, men på division I-nivå var min talang mindre iögonfallande. Under mina första tre år var jag övertygad om att tvångsmässig träning av min kropp att springa snabbare och bli starkare skulle ge mig en utgångsposition.


Konditioneringsövningen den eftermiddagen avslöjade det meningslösa i mitt tillvägagångssätt. Jag hade lagt mina krafter på att bli en spelare som jag aldrig skulle kunna bli. Som ett resultat tappade jag förtroendet för min identitet. Jag övervägde andra aspekter av mitt liv där mitt intellekt, arbetsmoral och beslutsamhet hade gett positiva resultat. Jag valde att studera ekonomi och engelska eftersom bearbetning av abstrakta begrepp och idéer inom olika discipliner var intuitivt givande. Trots utmattningen av att studera sent in på natten efter ansträngande fotbollsträningar, utvecklade jag en affinitet för akademin som kulminerade i två grundutbildningsprojekt inom ekonomi.


Att samla in data, granska tidigare litteratur och i slutändan erbjuda mitt eget bidrag till ekonomisk kunskap var spännande. Faktum är att grundutbildningen bekräftade min önskan att gå på juristutbildningen, där jag kunde tillfredsställa min intellektuella nyfikenhet mer noggrant. I engelska klasser tyckte jag om att skriva kritiskt om litterära verk samtidigt som jag lade min egen röst till akademiska diskussioner. Mina insatser genererade höga betyg och beröm från professorer, men denna framgång gjorde min besvikelse över fotbollen mer uttalad. Utmaningen med kollegial friidrott kändes oöverstiglig. Men jag påminde mig själv om att jag på division I-nivå kunde tävla med och mot några av de bästa spelarna i landet. Även om jag kanske aldrig skulle starta ett spel, hade möjligheten att upptäcka och testa mina förmågor till en början tvingat mig att välja ett fotbollsprogram i division I.


Efter sjukhusbesöket gav min fotbollstränare – när jag kände min tilltagande frustration – några råd. Istället för att nästan uteslutande ägna min energi åt fysiska förberedelser, sa han, jag borde närma mig collegefotboll med samma mentala fokus som jag tog med mig till mina akademiska studier. Jag började sluka scoutrapporter och analysera de komplexa resonemangen bakom defensiva filosofier och planer. Jag studerade film och upptäckte sätt att förutse spel från offensiven och bli en mer effektiv spelare. Beväpnad med förnyat självförtroende fick jag äntligen en startposition i början av mitt fjärde år. Mitt lag inledde säsongen mot Brigham Young University BYU. Jag presterade bra trots pressen att starta min första match inför en fientlig publik på 65 personer.


Jag använde mentala förberedelser för att behålla min konkurrensfördel under resten av säsongen. Genom en kombination av filmstudie och viljestyrka ledde jag mitt team och konferens i tacklingar. Jag blev en av de bästa spelarna i konferensen och en ledare i ett lag som nådde semifinalerna i fotbollsslutspelet i division I. Den mest givande delen av säsongen var dock vad jag lärde mig om mig själv under processen. När jag äntligen slutade kämpa för att bli den spelare jag trodde att jag behövde vara, utvecklade jag självmedvetenhet och självförtroende för den person jag var.


Bilden av mig som vrider mig i smärta på praktikfältet glider ibland tillbaka i mina tankar när jag bestämmer mig för var jag ska söka till juristutbildningen. Collegefotboll lärde mig att känna igen mina svagheter och leta efter sätt att övervinna dem. Jag kommer att gå in på juristskolan som en mycket starkare person och student på grund av mina erfarenheter på fotbollsplanen och i klassrummet. Mitt beslut var jag ska gå på juristutbildningen speglar mitt beslut var jag ska spela collegefotboll. Jag vill studera juridik vid University of Chicago Law School eftersom det ger den bästa kombinationen av professorer, studenter och resurser i landet. I division I collegefotboll lyckades jag när jag utnyttjade mina möjligheter.


Jag hoppas att University of Chicago kommer att ge mig en möjlighet att lyckas igen. UTBILDNING: University of California, Berkeley, BA i juridiska studier, AB i medievetenskap JURIDISKA AKTIVITETER: BLSA, Intramural Basketball Jag var en blyg trettonåring som redan hade bott på sex platser och gått i fem skolor. Efter att ha flyttat nyligen blev jag lättad när jag äntligen började utveckla en ny grupp vänner. Dagarna efter den 11 september var dock markerade med förändring. Folk började stirra på mig. Många samtal tog ett nervöst stopp när jag gick förbi. Usama, jag heter Osama. Jag gick från att ha ett unikt namn som fungerade som en konversationsstartare till att ha samma namn som den mest eftersökta mannen i Amerika.


Blicken och kommentarerna var bara början. Så småningom fick jag ett dödshot i skolan. Jag minns att jag grät ensam i mitt rum, rädd för att berätta för mina föräldrar i rädsla att de kanske inte skulle låta mig gå till skolan längre. Min erfarenhet öppnade mina ögon för ras och religiös dynamik i USA. Ju mer jag tittade på min omgivning med en kritisk blick, desto mer insåg jag att mina klasskamrater inte hade hotat mig på grund av hat, utan på grund av rädsla och okunnighet. Denna insikt var oerhört stärkande.


Jag visste att att spegla deras fientlighet bara skulle förstärka rädslan och fördomarna de hade. Istället nådde jag ut till mina kamrater med ett öppet sinne och respekt. Min acceptans av andra fungerade som ett kraftfullt motexempel till många negativa stereotyper som jag var tvungen att möta. För att göra det måste du skriva ett kraftfullt personligt uttalande för juristutbildningen. Låt oss först diskutera vad det personliga uttalandet borde vara och sedan undersöka exempel och vad som gjorde dem kraftfulla. Ett personligt uttalande från juristskolan berättar den del av din historia som avslöjar din motivation för att gå på juristutbildningen och anledningarna till att du kommer att bli en bra advokat eller vilken karriär du nu vill göra efter juristutbildningen.


Genom att läsa provuppsatserna från juristskolan nedan, bör du få en tydlig uppfattning om hur du kan översätta dina kvalifikationer, passioner och individuella erfarenheter till ord. Du kommer att se att exemplen här använder en kreativ röst, använder detaljerade exempel och drar in läsaren med en tydlig skrivstil. Viktigast av allt är att dessa personliga uttalanden är övertygande - var och en gör ett bra jobb med att övertyga dig om att författaren till uppsatsen är en människa som är värd att lära känna, eller ännu bättre, värd att ha i din nästa högsta lagskoleklass. Dessa exempel på Law School personliga uttalanden är här för att stimulera ditt skrivande, inte för att stänga av dem eller övertala dig att tro att dessa uppsatser representerar mallar som du måste följa.


Författarna till de här uppsatserna, som alla en gång var sökande till juridik, precis som du, satte sig ner, tänkte på sina berättelser och skapade dessa uppsatser. Men du bör ta samma första steg som de tog: Tänk på ditt liv, påverkan på det och varför du vill skaffa en juridisk utbildning. Du kommer också att se att de är väldigt olika uppsatser skrivna av individer som speglar deras olika livserfarenheter och drömmar. Författarna till var och en av dessa uppsatser antogs alla till juristutbildningen, i vissa fall till eliten U. lagskolor. Även om man skulle kunna hävda att hon kanske har för många underämnen i den här uppsatsen, på grund av det starka temat och den utmärkta användningen av övergångar, håller uppsatsen ihop och framhäver hennes mångfald av erfarenhet, nyfikenhet och äventyrskänsla. Viktigast av allt detta lagskolans personliga uttalande gav sin författare en plats på en elitskola för T10-juridik.


Kontrasten mellan de två belyser mångfalden som kan fungera i juridikstudier. Den här sökanden skriver om hur hans arbetslivserfarenhet påverkar hans mål för juristskolan – utan diskussion om fritidsaktiviteter, hobbyer eller resor. Han hade en snäv ordgräns för sitt personliga uttalande och var helt enkelt tvungen att vara kortfattad. Oavsett smalare fokus och kortare längd, delar denna uppsats också vissa delar med uppsats 1 och i båda fallen leder den till ett engagerande personligt uttalande och acceptans. Det finns en historia bakom detta personliga uttalande från Law School.


Denna sökande, en mycket tidig accepterad klient, sa under sitt första möte att hon ville skriva om en resa till land X. Förvånad över detta oväntade tillvägagångssätt frågade hennes konsult om hon hade någon erfarenhet av att skriva kreativt. Den här uppsatsen är resultatet av det och andra samtal. Det är en gammal men godis. Den här uppsatsen har ett annat tillvägagångssätt än de andra tre uppsatserna. Temat öppnar uppsatsen följt av bilder och ljud som gör förändringen hon upplevs till något som läsaren också kan uppleva eller åtminstone föreställa sig eftersom den sökande använder sensoriskt språk. Författaren tar också ett kronologiskt tillvägagångssätt för att berätta sin historia om förändring och hur den format henne. Författaren i denna uppsats väljer att inte direkt ta upp sina skäl till att hon vill gå på juristutbildningen.


Uppsatsen fungerar dock fortfarande. Uppsatsen belyser hennes kommunikationsförmåga, forskning, internationell exponering, tvåspråkiga språkkunskaper och initiativ. Hur skulle jag vilja se dessa uppsatser förbättras? Jag skulle vilja se dem, med undantag för uppsats 2, ta upp varför de söker till en viss skola. Behöver du vägledning som säkerställer att din personliga uppsats för juristutbildningen återspeglar dig på ett autentiskt sätt och innehåller lärdomarna från dessa exempel på uppsatser från juristskolan? Arbeta en-mot-en med en accepterad antagningskonsult för juristskola med många års erfarenhet av antagning till juristskola.

No comments:

Post a Comment